Tuesday, January 31, 2012

i k a t a n y a n g t e r s i m p u l

Hye, Asalamualaikum..

Wahh.. lama jugak tk post nih. haha.. Kali ni entry saya berbunyi
satu perasaan dimana sekali lagi ia berkaitan tentang hidup saya.
Bermula akan kehidupan ini mula untuk melihat dunia yang seakan
Luas dimata Allah tetapi sempit dimata manusia.

Sedangkan lidah lagi tergigit apatah lagi kehidupan kita. Adakalanya
kita dibawah menyaksikan kejayaan, dan adakalanya kita diatas
sama sama menuju kejayaan. Senyum di wajah tak semestinya bahagia
senyuman di wajah juga tak semestinya kita gembira. Tetapi senyuman
di hati Allah sahaja yg tahu.

Untuk hidup didunia kita memerlukan pelbagai sudut kekuatan.
disini saya hanya menyatakan kekuatan saya adalah mama,papa dan
anugerah allah kepada saya iaitu Dya dan Abang abang saya. Sedih,takut,lapar
dahaga,sunyi,bosan,ngantuk,semangat,semua saya ngandu ngan mereka.
tetapi sampai biler ia akan kekal itu semua adalah takdir Allah.
Jadi saya sbg manusia atau hambaNya mempunyai tanggungjawab iaitu
sentiasa berdoa agar mereka dilindungi Allah sentiasa.

Tetapi  hidup tanpa kekuatan umpama kerusi/bangku tiada berkaki.
makin kurang kakinya makin tak stabil dibuatnya. Begitu juga dengan kehidupan
saya kurang salah satu makin susah untuk bergerak.

Masa pon berlalu dengan pantas dan pantas. Dan detik masa dan minit
hampir berjuta kali berputar. Mula bertanya sebab dan kenapa. tetapi tiada
Hati pon mula menyalah kan diri sendiri tatkala memikirkan hal diri sendiri.
Mula juga teringat akan kenangan yang sangat banyak. Mula tanya akan diri sendiri
kenapa kenapa dan kenapa. tatkala hati masih menjawab tidak tau.

Jadi pada saat ini hati mula menyebut
FEROZ KELEMAHAN ANDA ADALAH KEKUATAN.
Disaat ini juga telah pon berfikir dan Jika ini yang telah ditakdirkan oleh Allah
makan inilah yang akan saya terima, dan jika cara bigini Allah menduga saya.
Alhamdulillah diiringi. Allah Maha Segala-galanya, jadi Baik buruk untu

diri ini Mesti Allah sahaj yang ketahui. Jadi Inilah semua yang dimaksudkan 
sebagai kenangan dan inilah yang di sebut IKATAN YANG TERSIMPUL


Ya Allah Panjangkan umur mereka,
Lindungilah mereka, Ampunilah dosa dosa mereka.
Aminnn Ya Rabbal Allamin...


No comments:

Post a Comment