Friday, December 2, 2011

m e r e k a s e m a n g a t s a y a


Hye~

Banyak pulak entry malam ni kan?
Hum, dalam pada mulut tak bisa bercerita
pada semua d malam hari. sebab itu saya 
menulis. bukan hendak menjaja tetapi hendak
bercerita berkongsi apa yang terbuku. Kehidupan
itu adalah satu nikmat yang Allah berikan pada kita
bukan untuk belagak, sama sekali bukan untuk bongkak
atas apa yang kita ada yang hanya dipinjamkan hanya 
sementara sahaja. yang mana kita hanya sebagai peminjam.
jadi sebagai seorang peminjam banyak yang kita kene 
awasi, banyak yang kita kene tahu syarat dan peraturan.

Jadi, memang untuk menjadi yang terbaik itu adalah sangat
mustahil bagi setiap manusia kat dalam dunia nih.Tipu lah
kalau orang cakap dia yang terbaik. sangat sangat tipu...
tiada manusia yang dalam dunia nih terbaik melainkan ALLAH.

Oleh itu bagi pendapat saya yang terbaik bagi saya adalah
menjadi lebih baik daripada diri anda sekarang. Itulah yang d
maksudkan dengan terbaik.Memang sukar nak paham tapi
kalau kita pikirkan balik.. ia amat mudah, senang jer..
berubah dari kurang baik kepada baik...
dan daripada baik kepada lebih baik.. jadi disitu dah jadi terbaik
bagi diri kita. Hah...nampak tak? bukan nak ceramah tapi ini
hakikat kehidupan kita sebagai peminjam kat dunia nih..

Oleh itu, dalam dunia nih jugak kita banyak diberi hak. sebab Allah
itu maha segala-galanya.. Dia bagi kita macam macam hak..
salah satu Hak yang diberikan dan pinjamkan pada kita ialah
HAK BERKAWAN.. Bagi saya ini adalah hak yang saya 
sangat suka..sebab saya suka berkawan... Kawan ?
jadi kawan nih kita boleyh berkawan ngan saper2 saja kita
suka janji ia berlandaskan agama kita..

Jadi, untuk manusia yang lain nak mempertikaikan kepada
manusia yang lain tentang kawan. dan bagi saya kita tiada hak
nak mempertikaikan dengan saper orang lain nak berkawan.
kerana ini adalah pemberiaan Allah dan bukan manusia

contoh saya beri. yang terjadi kepada diri saya...
a) Mempertikaikan kenapa saya ada baik dengan Abg abg saya...
b) Kenapa saya kawan ngan mereka?


Heyyy? Plisss be matured and serius sikit kpala otak tuh..
Apa yang terjadi dalam dunia nih semuanyer dah dirangka disusun
elok tahu tak oleh Allah.. Kita manusia merancang tapi Allah yang 
menentukan..

Abg slalu pesan pada saya...
Setiap hati manusia itu milik Allah, Jangan susah hati dengan 
kesusahan yang sedikit. Ada yang lagi dan lebih besar manfaatnyer
jika kita jadi orang yang sabar.

"Assobarul minal iman" -sabar itu sebahagian daripada iman.

Allah dan memperkirakan setiap dugaan sesuai dengan 
kesanggupan hambanya.. 


ini sebenarnya tungak saya, kekuatan saya bila saya ada abang abang..
dan menjawab kepada soalan yang org kemukakan pada saya
kenapa dan kenapa tadi...Ini lah jawapan nye. kerana abg abg saya
sentiasa menyokong saya. dan sentiasa membetulkan saya
bila saya salah dan bukan menunding jari..
saya sayang abg saya sampai bebiler...

dah laa penat nak pikirkan..tentang orang lain..
apa yang penting saya bangga ngan abang abang saya...


Ya Allah, aku bersyukur atas limpah kurnia mu. Alhamdulila

We Are Brothers Forever 

1 comment: