Sunday, January 15, 2012

s a b a r i t u s a k i t

Salam,

hye shume shume. Haha.. Lama dah rase x update kat
sini kan. Maklumlah selesai semua perkara baru boleyh
pikir sume. Macam biase biler berkate tentang blog saya
ia semestinya pasal hidup saya yang mana saya amat
sayangi. Sementara masih mengumpul ibadat dan ilmu
untuk dilindungi Allah.. Saya masih diduga.. Macam
macam saya rase..

Hum, saya demam sebenarnye skarang nih. But abg
cakap demam or sakit sekali sekala bagus. Hapus dosa
dosa kecil. Insya'Allah..

Dan sedia maklum saya masih seperti dahulu. Tetapi
saya bukan yang dulu.. Saya yang dalam usaha ke arah
kesempurnaan masih banyak kena belajar.
Hanya Allah sahaje yg tahu akan diri hambanya ini.

Kehidupan disayangi seseorang amat berbeza. Yang mana
Ia amat mengembirakan saya.. Dengan keadaan kami
yang selalu share masalah saya rase ini satu platform
yang bijak yang mana saya banyak menghabiskan masa
bersama seolah olah kami teman. Saya rase itu cara
efektif yg membuat saya rase sgt selesa dengan nya.

Tatkala, dalam saja sibuk melayan diri sendiri.
Masalah dan dugaan hidup sering kali saya tempuh
yang mana kadang kadang saya lemah untuk hadapi
nya. Bukan semua bende kita boleh hadapi. Akan tetapi
saya percaya bahawa ALLAH TIDAK AKAN MENDUGA HAMBANYA
JIKA HAMBANYA TIDAK MAMPU. jadi serba sedikit itu
membuat saya berasa sedikit kuat.

Dalam pada serius untuk menghadapi semua ini. Saya sering
kali terfikir akan kenapa kenapa dan kenapa benda
ini berlaku dan kenapa kenapa dan kenapa harus AKU
Yg alami nya. Sedangkan Allah tahu akan ketahananku
tapi aku teruskan kan semangat kerana. Kelemahan akan
menjadi kekuatan sesuatu hari nanti.

Kehidupan yang mane tidak mampu menyerah. Dan
kadang kadang terasa untuk mengalah. Tetapi
ingat jugak lagi alasan abg. Adik u hv to be brave.
Whatever it is. Inside ur brand are your heart.

Hati juga mempunya mata..mula juga terpikir
apa sebenarnya masalah diri dan apa kesalah
kadang kadang boleyh membuat kita sedeyh akan
kehidupan.sendiri.

Terfikir lagi akan tuduhan yang mana akan
melukakan hati. Sering di dengari dan mengapa
ia terjadi. Allah pasti ada jawapannya.
Kuatlah kau wahai HARIEF AFFEROZ
Allah sedang menduga mu.
Abg pesan kalau kita sedih jangan gusar.
Allah sentiasa ada bersama kita. Allah suka
orang yang meminta minta.

Ingin menjadi sempurna itu amat lah mustahil
jadi apa yang saya boleh buat. Terima dengan
redha. Selalu berfikiran positif akan dorong kite.

Sometimes, terpikir kan bagus kalau macam nih?
Kan bagus kalau macam tuh? Kan senang
kalau buat tak tahu. Ya Allah macam macam nyer
nak merungkai dan nak mempertikaikan.
Sedangkan segala yang berlaku ada hikmah dan
sebabnya

apa yang boleh saya harapkan dan katakan
saya masih melihat dan mengharapkan sinar
lama kembali pulang dan kembali cerah seperti
sediakala. Dan mengharap dari yang Esa akan
berilah petunjuk mu. Mengharap lagi pada yang
SATU berilah ku kekuatan.

Sesungguhnya, janganlah buang kulit yang hitam
yang mana isi dalamnya manis kerana menyesal
di kemudian hari. Dan janganlah memilih sesuatu
bukan berdasarkan hati.

Tolaklah istilah habis madu sepah dibuang..
Tolaklah ia sejauh jauh mungkin.


Babai :)

No comments:

Post a Comment